Koreai szak első 2 hét

Nos... Szeptember 5 óta Budapesten élek. 12-én pedig elkezdődött az egyetem is.  Erről egy kicsit később.
Mivel már a blog elején mondtam hogy kicsit az állapotomról is be fogok számolni, így azzal kezdem.
Javulok. Tömören, röviden nagyon sokat javult az állapotom ami miatt nagyon boldog vagyok! Ennyit erről, és most jöhet az egyetem...

Alapvetően nincs sok tárgyam. 
Modern Koreai nyelv
Koreai történelem 
Bevezetés a nyelvtudományba
Távol-keleti művészettörténet
Összehasonlító vallástörténet
Digitális bölcsészet

Aha igen. Ez minden. 
Na akkor most jöhet egyenként...

Modern Koreai nyelv : szerintem senkit sem döbbentek meg ha azt mondom hogy ezen (az egyébként egyetlen gyakorlati órán)  magát a nyelvet tanuljuk. Igazán intenzíven,  20 fős csoportokban.  A tanárom egyszerűen imádom,  sokszor kpop és kdrama összefüggésekkel tanít,  és 2 hét alatt mindenkit alap szintre rázott.
Heti 3 órám van ami 6 gimis órának felel meg,  és bevallom hamar megszoktam a másfél órás órákat. Pedig ettől nagyon tartottam! Hetente van számonkérés, semmi extra.  Angol tankönyvet használunk,  de igazából magyarul folyik a tanitás,  így semmi gubanc nincs. 

Koreai történelem : IMÁDOM! A másik órám amit minden áldott héten várok,  mert iszonyatosan érdekel! Hetente lehet plusz pontokat szerezni, amik majd a vizsgánál nagyon jól fognak jönni.  A vizsga pedig 40 kérdésből fog állni. A professzor nem időrend alapján tanít,  így mindenről is szó lesz ebben a néhány hónapban.

Bevezetés a nyelvtudományba : még egy órára sem jutottam be... Szóval erről nem igen tudok mit mondani,  csak hogy a barátaim szerint unalmas

Távol-keleti művtöri... :
Na igen. Még kb semmit sem vettünk ami kissé idegesít is,  de a vizsgát ki lehet váltani egy beadandóval,  éés így valószínűleg nem is fogok bejárni erre az előadásra. Egyébként 2 féléves,  és ebben a félévben ELVILEG kínai,  tibeti és mongol művészetet tanulunk. Elvileg. 

Összehasonlító vallástörténet : még ide sem mentem be,  mert nem szükséges.  Habár lesz belőle vizsga,  a professzor elküldte előre az egész anyagot.  Ami nagyjából 145 oldalas.  Kellemes,  az biztos.  Tuti hogy néha bemegyek majd,  de mivel ez pénteken van valahogy soha nem jutottam be rá...

Digitális bölcsészet : ez egy online kurzus amivel már most kivan a hócipőm...
Az anyagot vagy 3x el kell olvasnom mire felfogom,  és emellé témánként 2 teszt is van amit meg kell csinálni.
12 modulból áll, és ezeket 6 héten át kettesével nyitják meg.  A zh feltétele minden kvíz teljesítése,  és azoknak a 65%-os átlaga.
Na ezzel van gubanc mert habár dec. 2-ig bármikor be lehet adni,  akkor már csak 50%-ot lehet kapni max.  Ha ezzel szórakozunk nem lehet menni zh-t írni éés akkor meg kell ismételni ugyebár...

Nos ennyit az ELTE koreai képzéséről egyelőre... És akkor most ejtek néhány szót a koliról is!

Jelenleg a KCSSK-ban lakom, amit egyelőre egy rettenet jó kolinak ismertem meg.  A szobatársam egyik legjobb barátnőm,  semmi gondunk nincs és remekül megvagyunk egymás mellett. 
Sikeresen építettem néhány kapcsolatot is,  így használhatok már mélyhűtőt,  porszívót, felmosót,  de még melegszendvics sütőt is. 
Kártyás belépés van,  így konkrétan bármikor ki-be lehet mászkálni. 
Mivel ebben vannak elszállásolva a nemzetközi hallgatók igen nagy százalékban,  angolt is lehet gyakorolni valamint nemzetközi barátokat szerezni.  Good luck:) 
Összességében meg vagyok elégedve,  hiszen Kelenföld is nagyjából 12 perc séta,  amit 1 megállós busszal le lehet rövidíteni 6 percre! Onnan pedig mienk a világ...

Na azt hiszem hogy egyelőre ennyi, később nyilatkozom majd még:) 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Update

Hali mindenki